Засідання Круглого столу «Проєкт OPRC в Україні. Плюси та мінуси в процесі реалізації»

12-13 грудня 2019 року, у місті Львів, за ініціативи Національної асоціації дорожників України, відбулося засідання Круглого столу «Проєкт OPRC в Україні. Плюси та мінуси в процесі реалізації».

     Учасниками засідання були представники найбільших дорожньо – будівельних компаній України, компанія Egis (як незалежний консультант проекту), ДерждорНДІ, Львівської ОДА, САД у Львівській області, Управління патрульної поліції та експерти дорожньо – будівельної галузі.

     Пілотний проєкт OPRC (Output and Performance-based Road Contract) з утримання ділянки траси М-06 Київ-Чоп, протяжністю 187 км,розпочали 15 вересня 2014 року.  Термін реалізації контракту – 7 років. Фінансує проект – ЄБРР. На сьогодні даний проєкт є пілотним та унікальним в Україні, який демонструє високу ефективність в експлуатаційному утриманні автомобльних доріг.

     Контракт OPRC передбачає оплату не за фактично виконані роботи, а за стан дороги, який повинен відповідати конкретному переліку показників. Якщо підрядник не виконує роботи у визначений проміжок часу та не вносить звіт про усунення недоліків до спеціальної програми, йому нараховуються досить суттєві штрафні санкції.

     Тобто, філософія контрактів OPRC проста - замовник сплачує підряднику не за обсяги виконаних робіт, а за належний транспортно-експлуатаційний стан дороги. Підрядником за контрактом OPRC є засновник та член Національної асоціації дорожників України - компанія ONUR.

     Egis в проекті виступає як незалежний інженер-консультант, який здійснює нагляд за проектом.

     У засіданні від компанії Egis Ukraina взяли участь:

  • Олег Завійський – Керівник проекту
  • Ростислав Русин – Перший заступник директора

 

     Підводячи підсумок першого дня засідання, НАДУ та експертами дорожньо-будівельної галузі було сформовано основні пропозиції щодо напрямків подальшої роботи, а саме:

1) Прийняття ДСТУ щодо рівнів утримання;
2) Коригування існуючої Методики визначення обсягів робіт в частині експлуатаційного утримання;
3) Затвердження типового договору на експлуатаційне утримання за кінцевими результатами;
4) Розробка Методики визначення очікуваної вартості закупівлі послуг з експлуатаційного утримання за кінцевими результатами;
5) Розробка критеріїв відбору першочергових ділянок для OPRC.

     Результат пілотного проєкту виявився позитивним для нашої країни та повинен реалізовуватися в подальшому.

 

     Наступного дня, 13 грудня, було здійснено виїзд учасників на базу компанії-підрядника ОНУР, учасники проїхали частину дороги, що обслуговується за контрактом OPRC та побачили результати роботи й процес обслуговування даної ділянки дороги.