Засідання Круглого столу «Проєкт OPRC в Україні. Плюси та мінуси в процесі реалізації»

12-13 грудня 2019 року, у місті Львів, за ініціативи Національної асоціації дорожників України, відбулося засідання Круглого столу «Проєкт OPRC в Україні. Плюси та мінуси в процесі реалізації».

Учасниками засідання були представники найбільших дорожньо – будівельних компаній України, компанія Egis (як незалежний консультант проекту), ДерждорНДІ, Львівської ОДА, САД у Львівській області, Управління патрульної поліції та експерти дорожньо – будівельної галузі. Пілотний проєкт OPRC (Output and Performance-based Road Contract) з утримання ділянки траси М-06 Київ-Чоп, протяжністю 187 км,розпочали 15 вересня 2014 року. Термін реалізації контракту – 7 років. Фінансує проект – ЄБРР. На сьогодні даний проєкт є пілотним та унікальним в Україні, який демонструє високу ефективність в експлуатаційному утриманні автомобльних доріг. Контракт OPRC передбачає оплату не за фактично виконані роботи, а за стан дороги, який повинен відповідати конкретному переліку показників. Якщо підрядник не виконує роботи у визначений проміжок часу та не вносить звіт про усунення недоліків до спеціальної програми, йому нараховуються досить суттєві штрафні санкції. Тобто, філософія контрактів OPRC проста - замовник сплачує підряднику не за обсяги виконаних робіт, а за належний транспортно-експлуатаційний стан дороги. Підрядником за контрактом OPRC є засновник та член Національної асоціації дорожників України - компанія ONUR. Egis в проекті виступає як незалежний інженер-консультант, який здійснює нагляд за проектом. У засіданні від компанії Egis Ukraina взяли участь:Олег Завійський – Керівник проектуРостислав Русин – Перший заступник директора Підводячи підсумок першого дня засідання, НАДУ та експертами дорожньо-будівельної галузі було сформовано основні пропозиції щодо напрямків подальшої роботи, а саме:1) Прийняття ДСТУ щодо рівнів утримання;2) Коригування існуючої Методики визначення обсягів робіт в частині експлуатаційного утримання;3) Затвердження типового договору на експлуатаційне утримання за кінцевими результатами;4) Розробка Методики визначення очікуваної вартості закупівлі послуг з експлуатаційного утримання за кінцевими результатами;5) Розробка критеріїв відбору першочергових ділянок для OPRC. Результат пілотного проєкту виявився позитивним для нашої країни та повинен реалізовуватися в подальшому. Наступного дня, 13 грудня, було здійснено виїзд учасників на базу компанії-підрядника ОНУР, учасники проїхали частину дороги, що обслуговується за контрактом OPRC та побачили результати роботи й процес обслуговування даної ділянки дороги.